gsd

Alla inlägg under februari 2009

Av Zuzzi - 21 februari 2009 23:25

blev det idag! Prinzen träffade sin kusin Chippzan.

Det var så kul att springa  och nafsa henne i häcken tyckte Prinzen,

men det gillade inte Chippzan!

Så det är bäst att ta det lungt så hon vill busa med mig!


Snygga vovvar! Prinzen var mycket förtjust i henne!


Kom igen nu Chippzan! Han töttnar inte i första taget min plutt!
Kul hade dom och hon är en mycket trevlig tjej!
Jag var och tittade på korning ett par timmar och det var intressant!
Det var en kull mallar som korades!
Prinzezzan var med husse ute och promenerade, hon har fått ett nytt täcke som hon gärna tar på sig när hon skall ut!


Prinzezzan drygt 11 år.


Av Zuzzi - 15 februari 2009 18:07

Vi tog en promenad utefter strandvägen.......... det  är tyst, lungt och vackert.

 


Full rulle på Azkungen som hade bestyr med att plocka kottar efter vägen. Har man inga så kan man plocka småpinnar.


Lyckades inte få någon bild på henne med kottar eller pinnar idag! Men hon bar 8 kottar i munnen och plockade 2 pinnar samtidigt som hon bar. :-)


Av Zuzzi - 14 februari 2009 00:18

vaknade sent. Tog en prommis med hundarna i det fina vädret.

Fikade när vi kom hem med bageriets semla. Idag var det ett hjärta på locket.

VALENTIN DAGEN

Vem var då Valentin? Det finns flera berättelser om Valentin.
En berättelse handlar om Valentin om levde för ca 1700 år sen.
han var en kristen man som blev fängslad och led martyrdöden,

den 14 februari i Rom.
Brottet var att han mot kejsare Claudius vilja vigt unga par.
Claudius ville ha ogifta krigare i sin armé.
I fängelset träffade han en kvinna som kom med mat till honom.
Innan Valentin avrättades skrev han ett brev till henne där han undertecknade det med "Din Valentin". Det skulle vara det
första valentinkortet att man började skicka kort till varandra den 14 februari.

 

ALLA HJÄRTANS DAG

Här i Sverige är det en ny tradition att fira alla hjärtans dag,
Det har bara firats de senaste årtiondena.
Det fanns en engelsk ambassadören som bodde i Sverige på
1600-talet  han utsåg drottning Kristina till sin "Valentin" 1654.
Det är affärsmännen som uppmärksammat den.
Man skyltade med alla hjärtans dag första gången 1956 i affärerna och då brydde man sig inte att köpa blommor och presenter.

Kramizar till er alla!



Av Zuzzi - 11 februari 2009 21:07

har pysslat lite med blommorna, planerar vad jag ska sätta nu.

Tomater och squash ska jag börja med.
Pyret och jag ska sätta oss med växtkatalogen och beställa lite fröer. Ska beställa en ny katalog bara.

Vår Prinzezza mår bra, vi har upptäckt några knölar igen. Vi märker att hörseln är sämre, hon hör inte när vi kallar in henne eller så bryr hon sig inte :-) .

( Tycker nog att hon kan få göra som hon vill!)

Av Zuzzi - 10 februari 2009 23:29

jag feber.! Usch, vad tråkigt att vara hemma hela dagarna........ sen när man är på jobbet då vill man hem! :-)
Jag saknar mina jobbarkompisar.......Jag tycker vi har kul.
Om febern är borta så går jag iaf på fredag.


Jag har klippt mina hibiskusar idag........satt några nya skott.

Av Zuzzi - 9 februari 2009 20:19

sov till halv 10! Vaknade med huvudvärk och feber, har legat i soffan och glott på film. Såg "Jack" på fyrans filmkanal. Kul att se Kjelle Bergqvist Göran Stangertz med flera.
Kl 18.00 var ett program med vargar, gissa vem som titta



Prinzen var mycket intresserad!

Av Zuzzi - 8 februari 2009 20:13

halsont idag! Kröp ner i sängen igen och sov i flera timmar. Tittade på TV och somnade, lika bra att vara där ringer min jobbarkompis och ber henne öppna imorgon. Jag har feber och ont i huvudet säkert influensan jag drabbats av!

Av Zuzzi - 7 februari 2009 23:28

dunplocket på levande fåglar!

Skriv under du också! Så grymt mot djuren.

Länk här

Djurskyddet


Presentation

Omröstning

Vilka av dessa hundsporter föredrar du att utöva?
 IPO
 BSL
 BSP
 Bruks-Spår
 Bruks-Sök
 Bruks-Skydd
 Bruks-Rapport
 Drag
 Lydnad
 Vallning
 Viltspår
 Jakt
 Agility
 Freestyle
 Mondioring
 Juniorhandling
 Utställning
 Bevakningshund
 Räddningshund
 Hundkapplöpning

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards