gsd

Alla inlägg under juni 2009

Av Zuzzi - 21 juni 2009 14:51

Vi har haft det bra i midsommar. Allt blev så bra, fast det var lite ostadigt väder så kunde vi sitta på verandan och äta, lite tunt med bilder bara väntar på att få några av de som var här. Saknade sonen och barnbarnen som inte var med oss i år. Anton som ska konfirmeras på lördag var i Italien med sina konfirmationskamrater. Matte med familj var hos en barndoms-kamrat och de hade haft det bra :-)

Midsommarstången var så fint lövad i år, själv hann jag inte  vara med vid dansen iår. Azkungen och jag gick dit när allt var över.
Johan, Jossan, Micke, Annelie, Micke, Ida, Johhny, Åsa, Frans och Tage gick till midsommar firandet vid festplatsen  där de dansade, fiskade fiskdamm och stod för traditionerna så grodorna blev hoppade och Tage fick sin första midsommar enligt traditionerna!
Skepparn fixade med köttet till grillandet, Pyret bakade focacciabröd och det blev succé, så gott.
Vi åt sill, nubbesallad med nubbe såklart och sjöng tillhörande snapsvisor,

Sen grillade vi och hade sallader av olika slag, jordgubbar och grädde till efterrätt! Jordgubbarna var så goda! Det är verkligen kalas att äta dom!
Jag gjorde inte ett smack på lördagen när alla åkt hem! tog det bara lugnt och lata mig.

Idag var vi på långpromenad med hundarna vi har hyrt en film till kvällen.

Har haft ont i min högerarm i flera dagar nu, kan kanske bero på att jag använt höger mer eftersom  vänstehanden inte funkar så bra! Börjar få ont i halsen, är säkert nåt på G.

Första gången som Irisen blommar! Haft den i 2 år men nu kom den!!

Av Zuzzi - 18 juni 2009 01:33

blev det natt igen. Nu är jag klar för idag, sent blev det som vanligt.

Vi åkte och handlade ikväll så nu är det gjort, utom brödet då förstås som blev kvar i affären.
Jag handlade lite blommor till verandan, petunior, lobelia, millionbells, lavendel, margueriter, nejlika och lite kryddor.
Ska bli kul att greja med det imorgon.
Nu väntar bingen!

Av Zuzzi - 16 juni 2009 17:17

har vi fått lite gjort, tack vare det fina vädret!
Pyret har rensat i rabatter klippt gräs kört skottkärror fulla med rens till komposten! Bra jobbat!



Grattis gumman på födelsedagen!

 
Vacker vallmo! Så kul för varje år blir dom fler och förra året blev det 13, iår 26 st!


Rododenronen är så fin i år! Jag blir så glad av det här!

Också tulpaner, de har blommat ut nu men det var fint när de blomma!
Inga rådjur har varit här och kalasat! Prinzen sköter sig :-). Han håller ordning på dom!

Skepparn har verkligen slitit, tvättat huset, målat verandan invändigt, gissa vad ljust det blev, så fint!
Jag har nu gjort glass till kvällen, nu ska jag göra Guacamole för ikväll blir det tacos halv åtta hos oss!
Nu väntar guaccamolen...........
Tjingeling

Av Zuzzi - 16 juni 2009 07:51

kunde inte sova så jag glodde på TV tills jag somna vid 6 tiden.
Måste upp nu, ska gratta Pyret som fyller år!
usch vad segt, men det går väl över strax bara man får vara vaken!
Jag har ju Semester!

Tjingeling

Av Zuzzi - 14 juni 2009 15:27

Har tusen saker att göra! Vet bara inte var jag ska börja!
Vi skall ha midsommarfest här och skepparn målar verandan invändigt i regnet!

Behöver städa ute efter hundarna, fixa rastgårdarna, möblera på verandan (vi ska sitta där och äta), göra iordnig alla blomlådorna som ska sitta på verandan.

Regnar ju för fullt, gräset har växt skyhögt så det går inte att klippa. Usch vad det är tråkigt tror att jag deppar ihop, ont har jag i handleden så jag är ju också begränsad på vad jag kan göra. Tror jag tar en film och lägger mig i soffan! .............Hela da'n har ju ändå gått!

Väntar på att det slutar regna!



Av Zuzzi - 11 juni 2009 23:35

sista arbetsdagen, sen har jag en veckas semester! Så sköööööönt.

Men det blir att städa, måla på verandan, födelsedagsfirande, förbereda midsommarmaten, m.m

Ska bli kul att få ha fest på midsommar igen!
Nattinatti

Av Zuzzi - 11 juni 2009 18:39

Har varit dålig på att skriva under hela maj, men tiden står ju inte stilla, skepparn har hunnit med att sjösätta pärlan

 

 Pyret påtar bland blommorna!

 Jag har problem med min vänster hand. Så jag pussar på vovvarna

 
Prinzezzan solar vid kanalen

Azkungen väntar på sin tur

Jaja, jag blev sjukskriven nästan hela maj och en remiss till neurologen. Nu har jag fått svar och jag ska få vänta 1-2 månader med besked om till vilket sjukhus jag ska få komma till! Orkar inte vara hemma så jag jobbar som vanligt. Handen fungerar inte riktigt men jag gör det jag kan göra.

Hundarna mår bra! Prinzezzan var båtvakt med husse i natt och hon var pigg som en mört. 11,5 år nu. Hon fick kakor och annat gott av gubbarna i vaktkuren så hon var mer än nöjd!
Nu kommer Azkungen med matskålen! Ska fixa mat till henne nu och kolla på halv åtta hos mig, det är kul tycker jag!
Tingeling


Presentation

Omröstning

Vilka av dessa hundsporter föredrar du att utöva?
 IPO
 BSL
 BSP
 Bruks-Spår
 Bruks-Sök
 Bruks-Skydd
 Bruks-Rapport
 Drag
 Lydnad
 Vallning
 Viltspår
 Jakt
 Agility
 Freestyle
 Mondioring
 Juniorhandling
 Utställning
 Bevakningshund
 Räddningshund
 Hundkapplöpning

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards