gsd

Alla inlägg den 22 december 2008

Bus

Av Zuzzi - 22 december 2008 01:30

Innan jag gick och la mig igår busade jag med Azkungen. Vi hade jättekul!

Hon såg helt galen ut mellan varven, hon snurrade runt och och låg på rygg med tassana i luften, fnös och "pratade", gned ryggen mot madrassen sprang med bena i luften, jag sa buu och hon snurrade runt och det lät som hon skrattade! Vad jag älskar dig Azkungen! Du e´mattes ögonsten!


        


Usch vad trött jag var i morse man kommer ju inte i säng!
Jag har städat och försökt hitta huset och tiden går så fort.

Pyret har gjort tomteklappar idag, marmelad, jordgubbssylt och lite praliner.

   

 Till fikat idag satte sig Prinzezzan i köksoffan mellan Skepparn och Pyret.
Det är bara Prinzezzan som får sitta i soffan! Hon vill också ha kex med ost och hemgjord marmelad det e´så gott! Hon såg ganska skojigt ut eller rättare sagt förnärmad ut, när Prinzen fick smaka ett kex!
Pyret, Skepparn och Pinzezzan hämtade en gran idag!
Jag fick två att välja på, dom hade lutat två granar mot rosenbusken utanför trappan -en liten och en större. Den lilla var rätt fin, men passade snarare som bordsgran så jag valde den stora, trots att den såg lite tunn
och tanig ut. Men jag sa inget om det, nu blev det ialla fall en gran i år :)
Några timmar senare satt jag i vardagsrummet och slingade Pyrets hår när Skepparn smög in med granen mot dess hörn. När han satt den i foten och började vrida och vända på den såg jag att den var halv -den hade bara grenar på ena sidan.
Oj vad jag skrattade, jag utbrast -"det var den fulaste gran jag sett", sen skrattade vi allihopa åt den halva granen, Vi skrattade så vovvsen undrade vad vi höll på med. Prinzen vart lite uppspelt och vi skrattade ännu mer.
Då berättade pyret att den hade sett fin ut i skogen, men när Skepparn hade fått av stammen och tagit tag om den för att lyfta, då hade andra halvan av den fina täta granen stått kvar! Det var två granar som satt så tätt att dom inte lagt märke till det, inte blev det bättre när vi klätt den!

Nej tiden rinner iväg nu är klockan 03.11 och jag säger godnatt!


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vilka av dessa hundsporter föredrar du att utöva?
 IPO
 BSL
 BSP
 Bruks-Spår
 Bruks-Sök
 Bruks-Skydd
 Bruks-Rapport
 Drag
 Lydnad
 Vallning
 Viltspår
 Jakt
 Agility
 Freestyle
 Mondioring
 Juniorhandling
 Utställning
 Bevakningshund
 Räddningshund
 Hundkapplöpning

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards